10 marca 2010 r., na lotnisku w Mielcu zakończono z pozytywnym wynikiem badania flatterowe w locie samolotu EM-11C ORKA nr rej. SP-MIM. Próby prowadzono od 22 lutego z udziałem zespołu Instytutu Lotnictwa w składzie: dr inż. Franciszek Lenort, mgr inż. Robert Królikowski i dr inż. Antoni Niepokólczycki.

EM-11C ORKA jest czteromiejscowym samolotem dyspozycyjno-turystycznym o strukturze całkowicie kompozytowej (węglowo-epoksydowej), z chowanym podwoziem, napędzanym dwoma silnikami Lycoming o mocy 160 KM każdy. Badania przeprowadzono zgodnie z zatwierdzonym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego programem prób flatterowych, dla wszystkich warunków użytkowania w obszarze ograniczeń obwiedni V-n, przy prędkościach do VD = 216[kts] = 400 [km/h] .

Podziel się wpisem