• English

Konferencja detonacyjna

0

W dniach 22-24 czerwca 2014 roku odbyły się międzynarodowe warsztaty poświęcone tematyce detonacyjnej. Spotkanie przedstawicieli instytucji badawczych odbyło się w Instytucie Lotnictwa.

Warsztaty są od wielu lat miejscem spotkań naukowców z całego świata, którzy zajmują się problematyką zastosowania detonacji w silnikach.

Tegoroczne warsztaty były okazją do podsumowania czteroletnich prac zrealizowanych w Instytucie Lotnictwa ramach projektu POIG pt. „Silnik turbinowy z detonacyjną komorą spalania”. Celem projektu jest opracowanie nowego, unikatowego rozwiązania turbinowego silnika odrzutowego wyposażonego w detonacyjną komorę spalania, wykorzystującą efekt wirującej detonacji. Kierownikiem projektu jest profesor Piotr Wolański.

Tematyka wygłaszanych referatów obejmowała następujące zagadnienia:

  • nowe koncepcje detonacji w zastosowaniach napędowych,
  • techniki pomiaru zjawiska detonacji,
  • nowe odkrycia w fizyce detonacji,
  • analityczne i obliczeniowe metody analizy zjawiska detonacji.

Prezentacje przygotowali: Christopher Stevens (USAF), Francois Falempin (MBDA), Kailas Kailasanath (Naval Research Laboratory), Jiro Kasahara (Nagoya University), Dimitr Davidenko (ONERA) oraz Artur Rowiński (Instytut Lotnictwa), Jan Kindracki (Politechnika Warszawska), Qiu Hua (Northwestern Polytechnic University), Wang Jian-Ping (Pekin University), Jiun-Ming (National University of Singapore), Khoo Boo Cheong (National University of Singapore), Takuma Endo (Hiroshima Universty), Wakita Masashi (Hokkaido University), Zhiwu Wang (Northwestern Polytechnic University).

Goście warsztatów w  trakcie swojego pobytu zwiedzili teren Instytutu Lotnictwa oraz udali się na krótką wycieczkę po Warszawie.

Organizatorami tegorocznych warsztatów byli: profesor Piotr Wolański oraz mgr inż. Piotr Kalina – Kierownik Zakładu Napędów Lotniczych w Instytucie Lotnictwa.

Udostępnij

Dodatkowe informacje

Ogłoszenie wprowadził/a:

Data ogłoszenia:

Aktualizacje:
  • 19 października 2015 o 01:39:32 [Current Revision] przez admin
  • 19 października 2015 o 01:39:32 przez admin
  • 26 lipca 2015 o 14:05:04 przez admin