SAT-AM to projekt badawczy finansowany przez Komisję Europejską w ramach programu CLEAN SKY 2. Całkowity budżet projektu przekracza 9 milionów euro, z czego dofinansowanie z Komisji Europejskiej wynosi 6 milionów euro.

Konsorcjum, koordynowane przez Instytut Lotnictwa, składa się z 8 partnerów reprezentujących przemysł lotniczy i instytuty naukowo-badawcze. Poza Instytutem Lotnictwa w skład konsorcjum wchodzą: PZL Mielec, Eurotech, Szel-Tech, P.W. Metrol, Ultratech, Zakłady Lotnicze Margański&Mysłowski oraz włoski instytut badawczo-rozwojowy Centro Italiano Ricerche Aerospaziali (CIRA). Zakończenie realizacji projektu SAT-AM planowane jest w roku 2021.

W efekcie prowadzonych badań, analiz i wdrożeń rozwijane będą nowe technologie wytwarzania konstrukcji lotniczych. Nowe elementy będą testowane i wdrożone jako podzespoły kabiny i gondoli silnika samolotu M28.

Kierownik projektu: mgr inż. Paweł Guła
Tel.: (+ 48) 22 846 00 11 wew. 420
E-mail: pawel.gula[at]ilot.lukasiewicz.gov.pl
Termin realizacji: 01.07.2016 – 30.06.2021
Instytucja finansująca: Komisja Europejska
Nazwa programu: CleanSky2
Konsorcjum: Instytut Lotnictwa – koordynator, Polskie Zakłady Lotnicze Sp. z o.o., EUROTECH Sp. z o.o., SZEL-TECH Szeliga Grzegorz, P.W. „Metrol” Dariusz Dąbkowski, ULTRATECH Sp. z o.o., ZAKŁADY LOTNICZE Margański & Mysłowski S.A., Centro Italiano Ricerche Aerospaziali

Podziel się wpisem