• English

Partnerzy zagraniczni

Ohio State University

WSPÓŁPRACA POMIĘDZY INSTYTUTEM LOTNICTWA A OHIO STATE UNIVERSITY Instytut Lotnictwa w Warszawie współpracuje z Ohio State University w Columbus, Ohio, USA. Instytucje te uznały za korzystne, aby prowadzić działania w zakresie: współpracy naukowej, wymiany naukowej studentów, wykładowców i badaczy – wykłady, studia, badania naukowe, prowadzenia warsztatów, sympozjów, itp. na tematy będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, wspólnych publikacji, materiałów naukowych oraz literatury naukowej i technicznej. Od stycznia 2014

Uniwersytet w Brasilii

WSPÓŁPRACA POMIĘDZY INSTYTUTEM LOTNICTWA A UNIWERSYTETEM W BRASILII Instytut Lotnictwa w Warszawie oraz Uniwersytet w Brasilii (Universidade de Brasilia), jeden z największych i najważniejszych uniwersytetów federalnych w Brazylii, podjęły decyzję o rozpoczęciu współpracy w październiku 2014 roku, podczas wizyty delegacji Instytutu Lotnictwa w tym kraju. Obie strony widzą tą współpracę długoterminowo i wielopłaszczyznowo,  więc podjęto decyzję o powołaniu Polsko-Brazylijskiego Centrum Doskonałości Wysokich Technologii Lotniczych i Kosmicznych, które będzie koordynowało

Globalizacja przemysłu oraz rynku badań naukowych wymaga współdziałania ze specjalistami z całego świata. Rozwój technologii informacyjnych, zarządzanie oparte na wiedzy i zwiększenie liczby projektów międzynarodowych umożliwia wspólne tworzenie i prowadzenie badań w zakresie kompetencji globalnych oraz wykorzystywanie ich wyników dla potrzeb poszczególnych krajów czy organizacji. Instytut Lotnictwa prowadzi szeroką współpracę z wieloma uczelniami, instytucjami naukowymi, ośrodkami badawczymi i laboratoriami przemysłowymi z Europy, Ameryki, Azji, Australii czy Afryki, m.in.:

  • General Electric, USA,
  • Ohio State University, USA,
  • Universidade de Brasilia, Brazylia,
  • Pratt & Whitney, Kanada,
  • Sikorsky, USA
  • MTU, Niemcy,
  • Hamilton Sundstrand, USA,
  • A2 Acoustics AB, Szwecja,
  • Alenia Aeronautica Spa, Włochy,
  • Anotec Consulting, Hiszpania,
  • Airbus SA, Francja,
  • Airbus UK, Wielka Brytania,
  • Air Force Research Laboratory, Analytical, Structural Mechanics Branch, USA,
  • Airworthiness and Structural Integrity, Wielka Brytania,
  • Austrian Research Centers GmbH – ARC, Austria,
  • Budapest University of Technology and Economics, Węgry,
  • Czech Technical University, Czechy,
  • Dassault Aviation, Francja,
  • Deutches Zentrum fur Luft und Raumfahrt (DLR), Niemcy,
  • EADS (Corporate Research Center), Niemcy,
  • Ecole Polytechnique Federale de Lausanne, Szwajcaria,
  • European Defence Agency,
  • European Windtunnel Association,
  • FOI Swedish Defence Research Agency, Szwecja,
  • Free Field Technologies, Belgia GFCI, Francja,
  • Instituto Superior Tecnico, Portugalia,
  • Institute for Aerospace research (NRCC), Kanada,
  • Institut National de Recherche en Informatique et Automatique (INRIA), Francja,
  • Instituto Nacional de Técnica Aeroespacial Spain (INTA), Hiszpania,
  • Institutul National de Cercetari Aerospatiale „Elie Carafoli” (INCAS), Rumunia,
  • Integrated Aerospace Sciences Corporation, Grecja,
  • Israel Aircraft Industries, Izrael,
  • Japan Aerospace Technology Foundation, Japonia,
  • Katholieke Universiteit Leuven, Belgia,
  • Lambert Aircraft Engineering bvba, Belgia,
  • LMS International N.V., Belgia,
  • Manchester Metropolitan University, Wielka Brytania,
  • National Aerospace Laboratory, Holandia,
  • National Aerospace Laboratory (NLR), Dania,
  • National Research & Development Intitute for Gas Turbines (COMOTI), Rumunia,
  • Office National d’Études et de Recherches Aérospatiales France (ONERA), Francja,
  • National Aerospace Laboratory, Holandia,
  • National Aerospace Laboratory (NLR), Dania,
  • National Research & Development Intitute for Gas Turbines (COMOTI), Rumunia,
  • Office National d’Études et de Recherches Aérospatiales France (ONERA), Francja,
  • Rolls-Royce plc, Wielka Brytania,
  • RUAG Aerospace, Szwajcaria,
  • Société pour le Perfectionnement des Matériels et Equipements Aérospatiaux,
  • (SOPEMEA), Francja,
  • Saab Aerosystems, Szwecja,
  • Snecma, Francja,
  • Stichting National Lucht en Ruimtevaart Laboratorium, Holandia,
  • Structural Monitoring Systems, Australia,
  • Swedish Defence Research Agency, Szwecja,
  • The Italian Aerospace Research Center (CIRA), Włochy,
  • To70 B. V, Holandia,
  • Totalförsvarets forskningsinstitut (FOI), Szwecja,
  • Toulouse Aeronautical Test Center (CEAT), Francja,
  • Trinity College Dublin, Irlandia,
  • Universitá di Pisa, Włochy,
  • University of Southampton, Wielka Brytania,
  • Vilnius Gediminas Technical University, Litwa,
  • Von Karman Institute for Fluid Dynamics (VKI), Belgia,
  • Vrije Universiteit Brussel, Belgia,
  • Výzkumný a zkušební letecký ústav, a.s., Czechy,
  • Wynnwith Group Limited,
  • VTT Machine and Vehicle Industries, Finlandia,
  • Zara Web Services, Francja.

 

Kontakt:
Pełnomocnik Dyrektora do spraw Współpracy z Zagranicą
mgr Tomasz Osypowicz
tel. (+ 48) 22 188 39 49
mail: tomasz.osypowicz[at]ilot.edu.pl